Historiallinen Turku-tie hanke järjestää bussimatkan ma 28.6.kello 9-17.

Lähtö on kello 9 Sarkian museolta Sastamalan Kiikasta. Reitti kulkee Roismalan Pesurinkosken kautta Vammalaan Marttilankadulle, jossa käynti Suomalaisen kirjan museo Pukstaavissa (+kahvit) tai halutessa muissa Marttilankadun lähikohteissa, tämän jälkeen jatkamme Jaatsin näyttelyyn tai Tyrvään pappilan puistoon. Vammalasta jatketaan opastettua retkeä vanhaa tietä Karkkuun, Harsun museokotiin ja edelleen Haukijärven kuivurin ohi Frantsilan Kehäkukkaan myöhäiselle lounaalle.

Historiallinen Turuntie -hanke

Artikkelin teksti ja kuva Outileena Uotila

Huittisten ja Tyrvään seudun kotiseutuyhdistykset polkaisivat käyntiin Historiallinen postireitti -esiselvityshankkeen marraskuussa 2020. Hanketta rahoittaa Joutsenten reitti.

Hankkeen tavoite on matkailun kehittäminen ja paikallishistorian esiin tuominen. Tämän hanke ottaa ikään kuin kädestä Aurajoen matkailutie-hanketta ja Kyrönkankaan tien historiallista reittiä.

Muistoja Lauttakylän koulusta 1952 – 2013 Virtuaaliseikkailu Kivikouluun

Lauttakylän koulun uusi koulurakennus otettiin käyttöön syksyllä 1952, ja koulutyö siellä loppui keväällä 2013. Reiluun 60 toimintavuoteen mahtuu monenlaisia muistoja – niitä esittelee virtuaaliseikkailu kivikouluun.

Seikkailu löytyy etusivun Linkkejä Huittisista kiinnostuneille -valikosta!

Kiitämme museota yhteistyöstä ja erityiskiitos mielenkiintoisesta ja hyvin toteutetusta seikkailusta Annika Eklöfille!

Asianviereyttä Huittisista

Martti A. Vasamaa  kertoo kirjan takakannessa mm. näin:

Viihdytysarvoltaan runsaspätöinen kirja täynnä progressiivista proosaa vailla tervettä itsesensuuria.
Viisastelua ilman näsän häivää.

Kirja on myynnissä Huittisten kirjakaupassa ja Toripuodissa hintaan 22 €.

Lähetämme myös postissa, jolloin hintaan lisätään postikulut.

Millaisia muistoja sinulla on Kivikoulusta?

Moni huittislainen ikäluokka on kerryttänyt koulumuistojaan Kivikoulun käytävillä. Mieliin ovat kenties
jääneet legendaariset opettajat, lempiaineet, välituntipuuhat, hammaslääkärikäynnit tai kouluruoan
suosikit ja inhokit. Millaisia ovat sinun muistosi Kivikoulusta?
Kivikouluna tunnettu Lauttakylän koulu valmistui 1952, ja sitä laajennettiin ja uudistettiin 1991.

Huittisten halki meloen – ympäristötaidemelonta

Outileenan matka alkaa

Artikkelin teksti ja kuvat Outileena Uotila

Taustaa

Isä on aina unelmoinut tai ehkä hänellä on ollut tavoitteita. Joka tapauksessa hän on myös toteuttanut monet haaveensa ja iloinnut niistä.

Isä oli nuorena tehnyt lentokonevanerista oranssiksi maalatun intiaanikanootin.

Muistoja Maija-Leena Nopparista ja Mauri Pitkäsestä

Mauri Pitkänen Maisema Kokemäeltä

Huittisten Kotiseutuyhdistys haluaa kerätä muistitietoa Maileena Nopparista ja Mauri Pitkäsestä ja tallentaa heidän maalaamansa taulut valokuvina jälkipolville.

Vieritä ylös